Evet, Ege ve Akdeniz'den döndük, binlerce anı biriktirerek. Önce bir macera gibi geldi karavan, daha sonra anladım ki bambaşka bir yaşam, yeni bir hayat sunuyormuş insana. Ve cennet vatanımızda gezilecek, görülecek ne çok yer varmış. Bir tek biz bilmiyoruz ülkemizin kıymetini, öyle çok turistle tatil yaptık ki. İşin ilginç tarafı ister Fransız, ister İngiliz, ister Alman olsun, karavanınıza komşu olan herkesle hemşehri oluyorsunuz. İnsanların özlerinin bu kadar birbirine yakın olduğunu dört tekerin üzerinde, minimal olarak yaşamaya başlayınca anlıyorsunuz. Hani "Dünya İnsanı Olmak" ifadesi var ya, aynen öyle, dünya insanı oluyorsunuz. Ve her şeyinizi daha önce adını bile bilmediğiniz insanlarla paylaşmak ruhunuzu genişletiyor, o kadar ki tüm dünyayı kaplıyorsunuz. Bu ilk yazıda Alman bir çiftten bahsederek başlayacağım. Beyfendinin Adı Foilka, hanımefendinin adı Marleen...Foilka, adını sır gibi sakladığı bir bilişim şirketinde çalışıyor, eşi daha önce çalışmış; ama şimdi köşesine çekilmiş sürekli okuyor. Onlarla Karadeniz turumuzda tanıştık, biz yaşadığımız yere geri döndük bir müddet, onlar devam ettiler, üç aylık zamanlarını değerlendirmek için. Zira, Türkiye'de üç ay kalabiliyorlarmış. Tabi gir çık yapamadıkları için Karadeniz'den Doğu'ya, oradan da Ürgüp, Ege ve Akdeniz. Onlarla Ordu Perşembe'de tanıştık Eylül ayında. Biz de eşimle palamut yemek için canımın köşesi Karadeniz'de sahil boyu ilerledik. Almanlar ve diğer tüm turistler bizden daha iyi biliyorlar ülkemizi ve bizden daha iyi değerlendiriyorlar. Bu tatlı çiftin sohbetimiz esnasında "Neden Türkiye'ye gelmeyi tercih ettiniz?" sorumuza verdiği yanıt çok güzeldi ve sizlerle paylaşıyorum: "Almanya oldukça soğuk bir yer ve sizin güneşiniz çok güzel. Balık çok ucuz ve her gün balık yiyebiliyoruz. Üstelik Türk insanı da çok arkadaş canlısı, herkes bize yardımcı olmaya çalışıyor. Şimdiye kadar hiç bir zorlukla veya ters bir olayla karşılaşmadık. Maalesef sadece üç ay kalabiliyoruz, umarız bu süre artar, bizler de daha fazla kalabiliriz." Karadeniz'den sonra Ege ve Akdeniz'de de buluştuk. Tabi her şeyi böyle tek bir yazıda tüketmek olmaz. Seyir defterimi bu akşam bu kadar kısa tutacağım. Zaman zaman yazacağım, özellikle de izlenimlerimi. Belki merak edenlere birazcık olsun katkımız olur. Üç gün sonra görüşmek üzere. Sevgiler, saygılar...

Yorumlar

Popüler Yayınlar